Gwintowanie igły – Medicaid i 113. Kongres

Posted in Uncategorized  by admin
November 1st, 2018

Medicaid jest weteranem dekad wojny ponad jej rozmiar i koszt. Niemniej jednak program odgrywa teraz istotną rolę w amerykańskim systemie opieki zdrowotnej i odgrywa zasadniczą rolę w reformie służby zdrowia. Kluczową kwestią, gdy dochodzimy do ważnej debaty nad wydatkami USA i deficytem federalnym, jest zachowanie tej roli i ochrona Medicaid przed ograniczaniem wydatków. Na papierze Medicaid cieszy się względnie chronioną pozycją w debacie budżetowej. Ustawa o kontroli budżetowej, która stanowi wstępne ramy dla tej debaty, izoluje Medicaid od sekwestracji, proces głębokich i automatycznych redukcji wydatków, które mają nastąpić, jeśli Kongres i prezydent nie osiągną kompromisu, aby uniknąć fiskalnego klifu – zadanie, które stało się pilniejsze w związku z nowym raportem Biura Budżetowego Kongresu (CBO), w którym wyszczególniono niekorzystny wpływ ekonomiczny przekroczenia klifu.1
Ale w rzeczywistości Medicaid nie ma obowiązku utrzymywania swoich zabezpieczeń. Wydatki na opiekę zdrowotną są postrzegane jako główny czynnik długofalowego deficytu federalnego. Obaj Demokraci i Republikanie są zobowiązani do ograniczenia wzrostu federalnych wydatków na opiekę zdrowotną, choć poprzez radykalnie różne podejścia, z Demokratami kładącymi nacisk na transformację systemu opieki zdrowotnej poprzez reformę płatności i restrukturyzację organizacyjną, a Republikanie faworyzują surowsze limity na wydatki federalne, które mogą pobudzać głębokie zmiany dostawców usług zdrowotnych i konsumentów. Zabezpieczenia budżetowe dla Medicaid datują się na lata osiemdziesiąte, ale dzisiejsza polityka jest mniej tolerancyjna dla programów dla ubogich i wrażliwych populacji. Medicaid znajduje się również w głębokiej politycznej niekorzystnej sytuacji. Medicare (podobnie, choć w mniejszym stopniu, chroniony na mocy ustawy o kontroli budżetowej), cieszy się większą ochroną polityczną, podobnie jak setki miliardów dolarów z tytułu zapomnianych wpływów podatkowych na sponsorowane przez pracodawcę ubezpieczenia zdrowotne.
Nic dziwnego, że decydenci polityczni skoncentrowaliby się na tym największym ze wszystkich sprawdzonych pod względem wartości programach uprawnień, będących potencjalnym źródłem oszczędności federalnych. Medicaid nie ma sobie równych wśród federalnych programów stypendialnych: ponad 60 milionów dzieci i dorosłych polega na programie, a do roku 2020 ma wzrosnąć do 80 milionów beneficjentów, jeśli wszystkie państwa przyjmą rozszerzenie kwalifikowalności w ustawie o przystępnej cenie (ACA). Jednak beneficjenci Medicaid nie mają siły politycznej. Naturalnie, prawodawcy desperacko pragną uniknąć politycznych niepopularnych wzrostów dochodów lub głębokich redukcji wydatków w programach federalnych. W tak przegrzanym środowisku Medicaid może łatwo wyłonić się jako dziecko z plakatu, by poważnie traktować wydatki na uprawnienia. To, jak wielki trafi Medicaid, może stać się jasne do końca 2012 roku, jeśli prezydent i Kongres osiągną porozumienie co do konturu projektu budżetu, który zastąpi sekwestrację i podwyżki podatków.
Problem polega na tym, że koszty Medicaid wynikają z dużej liczby osób zapisujących się na studia, a nie z nadmiernych wydatków na głowę mieszkańca2. W rezultacie bardzo mało jest pieniędzy na wyrwanie Medicaid bez potrząsania jego strukturą w sposób, który zmniejsza podstawowy zasięg. Medicaid stanowi część podstawy reformy systemu opieki zdrowotnej; jeśli nie zostanie rozszerzona na ACA, naród straci szansę na prawie powszechne ubezpieczenie zdrowotne, które jest niezbędne do osiągnięcia ogólnosystemowych oszczędności i zatrzymania rocznego kosztu 50 miliardów dolarów dla ubezpieczycieli i pacjentów
[więcej w: endoproteza kolana cena, opadnięta powieka przyczyny, opadnięta powieka ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: badanie przedmiotowe klatki piersiowej endoproteza kolana cena opadnięta powieka